• Роман Стендаля "Червоне і чорне"

    Cторінка номер 1

    Роман «Червоне і чорне» справедливо вважається одним з шедеврів Стендаля. Це роман про сучасність, про французьке суспільство періоду Реставрації, але взяте воно в набагато ширшому діапазоні: тут перед нами не лише «життя одного паризького салону», а провінції і столиці, різних класів та прошарків - провінційної і столичної аристократії, буржуазії, духовен¬ства, навіть якоюсь мірою соціальних низів, бо головним героєм твору є син селянина-тесляра Жульєн Сорель. Роман має підзаголовок “Хроніка XIX століття”, який, проте, не означає дистанціювання відображуваного в його оповіді. Під XIX ст. тут розуміється період Реставрації (попередній період Імперії автор пов'язував з революцією 1789-1799 рр., тобто з XVIII ст.), а «Хроніка» означає намір дати історичну достовірну розповідь про цей період. Роман був написаний в : останні місяці існування режиму Реставрації, в передчутті його близь-| кого краху, і став своєрідним підсумком цього періоду та вироком йому воно в набагато ширшому діапазоні: тут перед нами не лише «життя І одного паризького салону», а провінції і столиці, різних класів та прошарків - провінційної і столичної аристократії, буржуазії, духовен¬ства, навіть якоюсь мірою соціальних низів, бо головним героєм твору є син селянина-тесляра Жульєн Сорель. Роман має підзаголовок “Хроніка XIX століття”, який, проте, не означає дистанціювання від зображуваного в його оповіді. Під XIX ст. тут розуміється період Реставрації (попередній період Імперії автор пов'язував з революцією 1789-1799 рр., тобто з XVIII ст.), а «Хроніка» означає намір дати історичну достовірну розповідь про цей період. Роман був написаний в останні місяці існування режиму Реставрації, в передчутті його близького краху, і став своєрідним підсумком цього періоду та вироком йому. Ирина ∗∗ 21 тра 2010 о 23:59
    Старше покоління аристократії пережило революцію й еміграцію, але так нічого й не зрозуміло і нічому не навчилося. Замість того, щоб думати про збереження здобутого завдяки Реставрації, ці люди затіва¬ють провокаційну змову, спрямовану на те, щоб за допомогою європейських монархів покінчити з лібералами й повністю поновити «старий порядок». Як старше, так і молоде покоління панічно боїться нової революції, їх переслідує привид якобінської диктатури, тій же Матильді Жульєн уявляється як новий Дантон, котрий на випадок революції може врятувати її та родину від гільйотини. Ирина ∗∗ 22 тра 2010 в 0:00
    Це той аспект твору, в якому він постає як соціально-політичний роман, що містить глибокий і точний аналіз режиму Реставрації. Однак у структурі «Червоного і чорного» цей аспект, зрештою, вигля¬дає як розгорнутий і активний фон, на якому розігрується основне дійство - драматична доля головного героя Жульєна Сореля, котрий вступає у поєдинок із суспільством Реставрації. В цьому аспекті «Червоне і чорне» розгортається як соціально-психологічний роман, якому притаманні глибина і тонкість психологічного аналізу. Ирина ∗∗ 22 тра 2010 в 0:02
    Він і справді є вихідцем з іншої епохи, тієї епохи, що підняла до активного історичного життя весь третій стан, пробудила в ньому енергію і прагнення до самовивищення особистості, зробила доступни¬ми для молодих простолюдинів освіту й культуру. Уявлення Жульєна про свої можливості й належне йому місце в суспільстві йдуть із цієї епохи, нею ж було сформоване і його непомірне честолюбство, рушій його прагнень і дій, а також його «романтизм», про який скажемо трохи далі. Словом, за конфліктом Жульєна Сореля зі своїм часом і суспільством стоїть масштабний конфлікт історичних епох, який постійно цікавив Стендаля. І невипадково одне з найпоширеніших «розшифрувань» назви роману засновується на зіставленні й конфлікті епох: червоне - символічний колір епохи революції й наполеонівських війн, тоді як чорне, уніформа священика, в яку обрядився Жульєн Сорель, - символізує епоху Реставрації й Священного союзу. Ирина ∗∗ 22 тра 2010 в 0:03

    Cторінка номер 1

Перехід по сторінках